onsdag 23 september 2009

Pojkarna på Baker Street-Fallet med den olyckliga tankeläsaren: 282

Sherlock Holmes Irregulära får ännu ett uppdrag, en trollkarl och en liten flicka har fått jobb på teatern där Sparven jobbar som springpojke. Flickan och trollkarlen utför tankeläsnings nummer men det verkar inte som allt står rätt till och när de senare hoppar in i en vagn med Holmes ärkefiendes tecken på tätnar mystiken. Varför är flickan olycklig och sammarbetar paret på något sätt med skurken som Sherlock Holmes försöker stoppa?

Jag tyckte boken som är nummer två i denna serien var väldigt lättläst och spännande. Det handlar om ett gäng föräldralösa barn på Baker Street som hjälper Sherlock Holmes med alla möjliga fall. Böckerna är roligt skrivna och man kan säga att de baserar sej på böckerna om detektiven Sherlock Holmes. Skriven av Anthony Read.

4 kommentarer:

  1. Måste man känna till saker om Sherlock Holmes eller är den rolig även om man inte vet något om honom?

    SvaraRadera
  2. Har du läst någon av Conan Doyles böcker? Annars tycker jag att du ska göra det också.

    SvaraRadera
  3. Det är ju en fördel om man vet lite om honom men jag tror man uppskattar böckerna iallafall. Nej jag har inte läst Conan Doyle... men vänta lite det är ju Sherlock Holmes författare. Jo mamma har läst ett mysterium, "Silverbläsen", högt för mig, Elin och Erik.

    SvaraRadera
  4. Bra, säg åt henne att läsa ett par till då. Baskervilles hund t ex, fast Elin kanske ska utgå. ;-)

    SvaraRadera