fredag 18 september 2009

Inkräktarna: 572

Joel och Cassie flyttar med deras mamma till ett fallfärdigt hus tillsammans med hennes nya man och två söner. Cassie hatar dem och kallar dem för inkräktare, men Joel tycker det är helt okej. Rykten går om att huset är hemsökt och mycket riktigt, Joel får mardrömmar och hör röster liksom den yngsta av de båda andra pojkarna. Ungdomarna bestämmer sig tillsammans för att ta reda på vad spöket eller våldnaden vill och dras därmed in i ett glömt och döljt mord...

Jag tyckte boken var bra men den var ganka obehaglig. Mycket bättre skräckis än t. ex. "årstamördaren" som jag har hört ska vara läskig vilket jag inte tyckte stämmde alls. Ser fram emot fler böcker av denna författaren. OBS! läs ej denna sent på kvällen... Skriven av E. E. Richardson.

3 kommentarer:

  1. Det är den också. Jag tyckte den var bättre än "Djävulens fotspår" och även jag ser fram emot fler böcker.

    SvaraRadera
  2. A, men jag ska läsa den också iallafall :D

    SvaraRadera