fredag 4 september 2009

Längtans rike 2236

Boken handlar om Gemma och hennes kompisar som går på en internatskola för unga damer. Gemma har upptäckt att hennes mor har ett annat förflutet och krafter ingen kunde tänka sig och just dessa krafterna har gått i arv till Gemma. Med hjälp av krafterna kan Gemma träda in i ett rike som man bara kan föreställa sig i sina drömmar. Men det finns inte bara gott i rikena utan också ont som lurar i mörkret. Och just det här onda börjar sakta men säket att sätta en plan i verket.

Boken är skriven av Lilla Bray och är den tredje boken i triologin om Gemma. Jag tycker att boken är väldigt fängslande och annerlunda. Man får vekligen lära känna personerna pch deras innersta tänkar och känslor. Jag tycker verkligen att man ska läsa den och att man inte ska låta sig avskräckas bara för att den är tjock för det är verkligen värt varenda minut.

3 kommentarer:

  1. Det ska i alla fall jag göra när jag är långledig nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Jag blir också sugen på att läsa boken. Både du och Frida verka "frälsta".

    I vilken tid utspelar sig boken? Är det mycket fantasy eller bara lite förvrängd verklighet?

    SvaraRadera
  3. Boken är baserad på fantasy i den "andra" världen men verkligheten är ungefär som detvar i england i förritiden. Kommer ej ihåg exakt årtal de lever under men jag skulle gissa under 1700 talet men jag är osäker.

    SvaraRadera