måndag 21 september 2009

Alla kungens hästar: 1006

Boken börjar när författaren-som det handlar om-träffar en ilsken ponny. Hon ställer sig frågan, måste man vara högst i rang när man hanterar ett djur? Som hästviskare och massör reser hon runt i världen för att ta reda på svaret och stannar upp i Jordaninen på ett stuteri där möjligheten att finna svaret finns.

Denna står egentligen inte på H (skönlitterärt) men den är skriven och uppbyggd som en skönlitterär, så jag reccenserar den ändå. Boken var spännande och man får som hästmänniska en annan synvinkel på hur man behandla hästar. Jag tror jag kommer ändra på mej efter att ha läst denna boken, men jag vet inte om jag kommer bli bättre eller sämre på hantering av djur. Var tvungen att skumläsa i slutet för den hade kort lånetid men det gjorde ingen skillnad i princip. Skriven av Emelie Cajsdotter.

5 kommentarer:

  1. Alltså, du läser äckligt mycket :). Du kommer ju komma till Stockholm ensam haha. Jag tänker tjata på dig att läsa "Kinesen" med Henning Mankell, den är riktigt bra :).
    Men, bra tankar Emma. Du skriver alltid så bra.

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag är jättenoga när jag skriver så jag hoppas det blir bra. Jag ÄLSKAR att läsa "äckligt" mycket hehe, och ja, ja ska läsa kinesen.

    SvaraRadera
  3. Vad i all sin dar är en hästviskare?

    SvaraRadera
  4. En människa som kommunicerar med hästar, spännande va?

    SvaraRadera
  5. Och nu Emma, när jag har läst ut Kinesen, ska du läsa den =)

    SvaraRadera