tisdag 22 september 2009

Genom dina ögon 1850 m

Författare Stephenie Meyer.

Själar, några slags utomjordingar, har ockuperat Jorden. Vandraren, den själ som varit på flest planeter, flyttar in i en människas kropp. Men kroppen gör motstånd. Melanie, kroppens "ägare" finns fortfarande kvar i medvetandet och kan "prata" med Vandraren. Detta kom helt oväntat för Vandaren, men efter en tid blir de vänner och tillsammans ger de sig ut i för att leta efter Jared, mannen de båda älskar, och Jamie, Melanies lillebror.

Boken är lite komplicerad i början, jag hade lite svårt att fatta allt. Men det tar inte många sidor innan man börjar fatta. Helt ny story, har aldrig läst om rymdvarelser som tar över männsikors kroppar - väldigt spännande faktiskt. Mycket kärlek och boken är aldrig tråkig. Enda minus är att det är en liten grej i slutet, egentligen inget viktigt, som jag stör mig på. Fast man ska defentivt läsa boken ändå, det är kanske bara jag som stör mig på det...

3 kommentarer:

  1. neej, den skulle ju jag lägga upp, men okej då jag lägger kanske upp någon annan...

    SvaraRadera
  2. Är det mycket science fiction, alltså overkliga saker, som dessa rymdvarelser? Förekommer det en massa tekniska nymodigheter etc?

    SvaraRadera
  3. Ständigt denna Meyer. Men den här boken av henne har jag inte köpt. Kom in igen så får vi diskutera vidare.

    SvaraRadera