måndag 14 september 2009

Legenden om Darren Shan-Dödens tunnlar: 485

" "Vad menar du med 'tog en tur'?" frågade jag.
Vampanezen skrattade högt. "Med min kniv", förklarade han. "Tog en tur med min kniv bland fjällen. Är du med? Fjällen. En fjälltur. Ha! Hjärnan, som sagt, hjärnan! En dum person skulle aldrig kunna hitta på så förslagna vitsar, så listiga skämt. Unge Murloughs hjärna är stor som en... "
"Var är Evra?" avbröt jag honom och bankade på gallret för att han skulle vara tyst. "

Detta citat valde jag istället för att beskriva boken, för mej visar det vad innehåller. Humor, väldigt bissara skämt. Spänning, en vän till Darren blir kidnappad, och såklart vampyrer, även om just det inte är så tydligt i detta citatet. Denna bok innehöll även kärlek. Väldigt spännande och snabblästa böcker för man måste sträckläsa... Skriven av Darren Shan.

2 kommentarer:

  1. Emma din storläsare, nu har du skrivit om din sjunde bok. Fortsätt så här och du kommer ensam att ha läst till Stockholm.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tyckte inte det var roligt, men om man läser boken så är det säkert det...

    SvaraRadera