fredag 18 september 2009

Min typ brorsa 620m

Min typ brorsa handlar om nina och Daniel. Marie(Ninas mamma) börjar snacka med Tomas(Daniels pappa) över internet. Men de vill snart träffas och bestämmer attt de ska träffas hos Tomas (i Umeå) med hela familjen över nyår. Efter ett tag bestämmer de sig för att flytta ihop i en lägenhet i Luleå. Boken är uppbyggd så att man får läsa om både Daniles och Ninas tankar och synvinklar på olika saker.

Boken är skriven av Johanna Lindbäck. Den är lite annorlunda eftersom slutet kommer först av allt i boken och det är det som får en att vilja fortsätta läsa(ni får läsa det själv). Jag tycker att boken är bra men ibland kan det vara lite svårt attt veta vem det är som kapitlet handlar om fast kapitlet börjar med personens namn. Annars tycker jag att handlingen är väldigt bra för att det händer så mycket olika saker. Man lär verkligen känna personen och får en tydlig bild av hur dem ser ut och deras personligheter.

1 kommentar:

  1. I natt läste jag ut Johanna Lindbäcks tredje bok "Tänk om det där är jag". Också en bra bok om tonårsliv och kärlek.

    SvaraRadera