lördag 13 mars 2010

Spelar död - 510m

Av Stefan Casta.

Boken handlar om Kim och hans vänner, Tove, Philip, Manny, Pia-Maria och Criz. Philip är "ledaren" som är intresserad av fågelskådning och de andra verkar också intresserade av det. Men inte Kim, han är intresserad av fotboll. Han är egentligen bara med Tove, Philip, Manny, Pia-Maria och Criz för att Tove är med. Kim är nämligen kär i Tove. En dag ska de allihopa ut i skogen för att tälta och titta på fåglar. Men något går fel... Läs boken för att veta vad.

Jag tycker att boken är bra och till och med sorglig mot slutet men jag kan inte ge den 10/10 då den inte alls var spännande i början. Jag tycker att författaren borde ha tillagt fler händelser i början som gör boken spännande. När jag hade läst mot mitten av boken började den bli spännande och jag inte kunde sluta läsa. Jag ger boken 7 av 10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar