fredag 5 mars 2010

Harry Potter och Fången från Azkaban 1343 m

Författare J.K. Rowling

I trollkarlarnas och häxornas tidning Daily Propet ser Harry en bild av en sliten smutsig man och som det står efterlyst på, Sirius Black har rymt från Azkaban! Azkaban är det säkraste och farligaste fängelset som vaktas av de fruktade demontorerna och ingen har nånsin lyckats rymma därifrån, förrän nu. Av misstag råkar Harry höra att Sirius har rymt för att leta upp honom, och avsluta det Voldemort misslyckades med. Trots detta åker Harry till Hogwarts för tredje året, det finns trots allt inget säkrare ställe än Hogwarts?

Den bästa hittills av de Harry Potter böcker jag har läst (har bara läst tre). Man gillar personerna som är med i boken och handlingen är spännande. Jag gillar inte slutet, hade jag fått bestämma hade Harry flyttat in hos hans gudfar och levt lycklig i alla sina dagar, fast då hade förmodligen inte boken fortsatt att bli skriven. Det är den här filmen som jag har sett minst av alla, därför hade jag glömt handlingen och tyckte att det var spännande och visste inte hur den skulle sluta.

3 kommentarer:

  1. En bra bok för att ta oss mot målet 60 mil!!!

    Denna bok tillhör genren fantasy. Vilka ingredienser gör att den kan kategoriseras som det?

    SvaraRadera
  2. Har själv läst alla med god behållning och ser fram emot de kommande filmerna även om det är skillnad på dem gentemot böckerna. Tycker nästan alltid boken är bättre än filmen vad tycker du? Ska du läsa de andra böckerna i serien?

    SvaraRadera
  3. Tredje boken är min absoluta favorit.

    SvaraRadera