tisdag 2 mars 2010

För bra för att dö : 336

Boken heter för bra för att dö och är skriven av Christina Wahlden.
Det handlar om en tjej som heter stella. Stella är lite annorlunda än dem andra i skolan, hon är nämligen lite större än dom. Därför blir hon mobbad av drottnigen på skolan. Hemma bor Stella med sina två råttor och mamma. Men stella sover inte på nätterna utan sitter vid sin data och pratar med folk på internet, där ingen får veta vem hon är eller hur hon ser ut.
Och sen så träffar hon Joel, och dem bestämmer sig för att försvinna.

Jag tycker att boken är bra, författaren skriver beskrivande men jag saknar lite mer riktigt ungdomstänkade. För det känns inte alltid som en ungdoms tankar. Men annars tycker jag att boken har ett budskap, att det alltid blir lite bättre än innan. Jag tycker att boken riktar sig till 13-15 åringar. Och helt klart värd att läsa.

3 kommentarer:

  1. Bra och reflekterande egen kommentar Emelie.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig. Boken är skriven på ett lite för vuxet sätt för att vi ungdomar ska kunna känna igen oss.

    SvaraRadera