lördag 24 oktober 2009

Systrar i jeans: 808m

Systrar i jeans är skriven av Ann Brashares och handlar om 4 tjejer och deras sommar. De fyra tjejerna är Bridget, Carmen, Lena och Tibby. Dom är helt olika men ändå är de bästa kompisar och har varit det ända sedan barnsben. Den här sommaren är olika de andra sommrarna för i sommar ska de för första gången vara skillda åt under lovet men det blir inte som de hade trott för när Carmen går och köper ett par secondhand byxor och det visar sig att de passar dem alla bildas ett slags systerskap... Med byxornas hjälp överlever de sommaren utan varandra.

Jag tycker att "systrar i jeans" är en väldigt rolig bok och den kan läsas av ungdomar och barn för den är skriven med ett ganska lätt språk. Boken har en bra handling är är lite små gullig men det finns vissa dramatiska grejer i den som bara får en helt tåröggd.

4 kommentarer:

  1. Den skulle jag läsa innan men jag orkade inte XD. Får läsa den senare, vet du att den finns på film?

    SvaraRadera
  2. Den har jag läst och har hemma. Jag tyckte den var ganska bra, fast ibland rätt långtråkig om jag ska vara ärlig..
    Håller du att läsa tvåan nu?

    SvaraRadera
  3. Vissa saker i den var ganska tråkigas men jag försökte ta upp de bra grejerna med boken i stället för de dåliga

    SvaraRadera