fredag 30 oktober 2009

Legenden om Darren Shan-Skymningsjägarna: 473

"Och sen var det bara tre", muttrade mr Crepsley och betraktade mig och Harkat.
"Tillbaka där vi startade för tre år sen", sa jag.
"Men då hade vi ett mål", påpekade Harkat. "Vart ska vi... den här gången?"
Jag såg frågande på mr Crepsley. Han ryckte på axlarna. "Det kan vi bestämma senare. Till att börja med tycker jag vi helt enkelt börjar gå."
Vi hivade upp våra väskor på ryggen, gav Cirque du freak en sista dröjande blick och gav oss sen ut i det kalla, ovälkomnande mörkret, utlämnade åt ödets makter och framtida fasor i natten.

Detta är bok nummer sju om Darren Shan och för att inte avslöja för mycket så skrev jag ett citat istället. Denna boken var väldigt mystisk och Darren har precis lämnat vampyrernas berg tillsammans med Mr Crepsley och Harkat, i jakten på vampanezfursten.

2 kommentarer: