onsdag 21 oktober 2009

Legenden om Darren Shan-Vampyrprinsen: 491

Efter Darrens misslyckade inträdesprov i förra boken så flyr han för att undkomma döden i dödens sal. Han har på sin flykt blivit vittne till Gavner Pauls död och till Kurdas förräderi och när Kurdas hemliga styrka, vampanezerna, försöker få tag i han kastar han sig ner i grottans "dödsflod". Han klarar den svåra resan ut genom berget men är därefter nära döden när vargarna räddar honom. Han samlar krafter ute i skogen och beslutar sig för att gå in och avslöja Kurda och kanske därför gå mot sin egen avrättning...



Superspännande bok, nummer sex i serien och den bästa hittills. Ska bli spännande att se han på riktigt. Skriven av Darren Shan.

2 kommentarer:

  1. Vad tyckte du om att träffa författaren"live"? Även om han pratade rejält fort och inte anpassat till att hans åhörare var ungdomar med engelska som ett främmande språk, så måste du ha hängt med ganska bra för du har ju läst hans böcker.

    Vill du prova på att läsa någon av hans böcker på engelska? Det är lättare engelska i böckerna än det han pratade på scenen!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det måste det har varit men jag tyckte inte han pratade så fort och konstigt när man lyssnade en liten stund. Jag kännde att jag hängde med, även om jag inte är så bra på engelska i allmänhet så förstår jag det bra.


    Ja, jag ska läsa bok nummer 9 till 12 på engelska såfort jag läst ut nummer åtta för resten finns inte på svenska.

    SvaraRadera