tisdag 13 oktober 2009

Listan E. Lockhart, 548 m

Ruby lider av panikångestattacker och måste besöka en terapeut. Hennes terapeut doktor Z har sagt till Ruby att skriva en lista över alla pojkvänner eller killar överhuvudtaget som hon gillat eller gjort något tillsammmans med på en lista. En efter en går doktor Z och Ruby igenom alla killar och Ruby får berätta om var och en och doktor Z lyssnar. Alla killar på listan har sin speciella lilla historia....

Jag tycker att det här var en tråkig bok. Det är nästan ingeting som händer i nuet utan hon berättar om vad som har hänt. Visst så finns det många historier och alla är olika varandra men det känns lite som det är en problem bok och ingen av hennes små historier slutar så där jätte bra och glatt som man bara vill att dom ska sluta. Framsidan lurar en lite och är färgglad och fin, jag tyckte det såg ut som en ny och rolig bok.

3 kommentarer:

  1. Jag trodde nog också att det skulle vara en rätt bra bok. Får väl läsa och se vad jag tycker.

    SvaraRadera
  2. den verkar bra, ska nog läsa den när jag får tid ;P

    SvaraRadera
  3. Upplägget påminner mig lite om den klassiksa Kung Arthur och riddarna runt det runda bordet, där alla riddarna berättar sina historierför att fördriva tiden.

    Lite undrar jag vad denna pojkvänslista har med hennes panikångest att göra.

    SvaraRadera