torsdag 8 oktober 2009

Breaking Dawn 2344m

Breaking Dawn eller så länge vi båda andas (som den heter på svenska) är fjärde boken av en serie (dom andra böckerna är: 1:Twilight (om jag kunde drömma) 2:New Moon (När jag hör din röst) 3:Eclipse (ljudet av ditt hjärta) och 4:an Breaking Dawn (Så länge vi båda andas)
Boken handlar omk Bella och edward som är förälskade i varandra.Dom ska gifta sig och ha sin smekmånad på en mysig ö. Men allt blir inte som dom har tänkt sig....

Jag tycker att boken var väldigt bra (men det var lite svårt att förstå llting eftersom jag läste den på engelska) Fast jag tycker att det är lite synd att större delen av boken kommer ur Jackobs perspektiv. läs gärna alla böckerna, både på svenska och engelska.

3 kommentarer:

  1. Det är ju bra övning att läsa den på engelska, och man lär sig många nya ord. Men, har du läst alla andra böckerna i serien, och vilken tyckte du var bäst i så fall?

    SvaraRadera
  2. Ja, duktigt av dig att läsa den tegelstenen på engelska. Jag har bara läst första delen i serien. Jag tyckte den var bra fast jag gillade inte slutet.

    SvaraRadera
  3. Det är oerhört nyttigt att läsa en bok på engelska. Tänk så mycket träning du fick "på köpet"!

    SvaraRadera