söndag 4 oktober 2009

Inkräktarna: 470 m

Författare: E. E. Richardson
Joel och Cassies mamma har träffat en ny man, Gerald, och de ska flytta ihop. Gerald har två söner och Joel tycker att det ska bli spännande att flytta ihop med dem. Det tycker inte Cassie. Hon avskyr att behöva flytta, och speciellt om hon ska behöva bo med de nya familjemedlemmarna.
Till en början är allt bra (förutom att Cassie bråkar med alla) men efter ett tag börjar mystiska saker hända. Joel får konstiga syner och mardrömmar på natten.
”Om i natt jag far till dödens land.
Jag ber till gud att ta min hand.”, är en bön som återkommer i Joels drömmar och barnen börjar undra vad som händer i huset.

Den här boken var jättebra! Den var hur spännande som hälst och riktigt läskig ibland. Jag kunde i alla fall inte sova gott när jag läst den!

3 kommentarer:

  1. A, denna boken är riktigt bra och väldigt läskig! Typiskt ochså jag glömde bönen i min recension...

    SvaraRadera
  2. Ett bra boktips så här i Halloween-tider!

    SvaraRadera