söndag 4 oktober 2009

Legenden om Darren Shan, Skräckens cirkus: 548 m

Författare: Darren Shan
Darren Shan och hans kompisar lever ett helt vanligt liv, tills en dag då de hittar ett flygblad med reklam om Cirque du freak. Det är en freakshow (en cirkus som upp träder med missfoster) och Darren och hans kompisar bestämmer sig för att gå. De får dock bara tag i två biljetter och det blir Darren och Steve som går. Men sedan går allt snett och de önskar att de aldrig gått på cirkusen…

Jag tyckte boken var ganska bra, ingen slukarbok men jag vill läsa den nu när vi ska åka och se på Darren Shan. Den var i alla fall ganska fantasifull och läskig på några ställen.

3 kommentarer:

  1. Det är alltid bra att läsa olika sorters litteratur eller hur Charlotte? Det vet jag i och för sig att du gör redan och jag skulle också läsa en bok av den författare som ska lyssna på vid ett senare tillfälle. Alltid roligt att läsa fantasifulla böcker eller.... Vad var läskigt?/Gert

    SvaraRadera
  2. Mysrys som passar till en kopp te när det regnar ut.

    SvaraRadera
  3. Vad tyckte du om författarbesöket? Det var modigt av dig att gå upp och agera när han skulle iscensätta en scen ur boken. Även om han pratade VÄLDIGT fort så tror jag du hängde med bra eftersom du hade förförståelse genom att ha läst boken.

    SvaraRadera