onsdag 2 december 2009

För våra drömmars skull: 306

Amy, hennes mamma och hennes morfar bor på en hästgård i Usa. Gården, Heartland, tar emot fysiskt och psykiskt skadade hästar som Amys mamma botar med olika gamla metoder. Men en dag när Amy och hennes bästa vän Soyraya är ute och rider hittar de en övergiven, stulen häst i en lada. Ägarna som innan bott där har flyttat och lämnat hästen kvar och den är rädd och vanvårdad. Amy och Soyraya rider hem i ösregnet och trots väder ger Amys mamma med sig och hon och Amy åker iväg efter hästen. Vädret blir bara värre och värre och på vägen hem händer det som inte får hända, ett träd välter över vägen...

Jag tycker denna boken var väldigt bra och spännande, bitvis sorglig. Jag tycker inte att den handlar bara om hästar. Jag läser denna på engelska samtidigt och jag läste ut denna först men ska lägga upp den på engelska när jag är klar. Del 1 i Heartland-serien. Skriven av Lauren Brooke.

1 kommentar:

  1. Gör gärna en jämförelse när du redovisar den på engelska. Vad det någon skillnad? Blev det lättare att läsa för att du först läst den på engelska? Kan du tänka dig läsa resterande böcker i serien på engelska?

    SvaraRadera