fredag 20 november 2009

Räcker det om jag älskar dig? 881 m.

Fanny är 19 år och är tillsammans med Johan, även kallad Mr. Perfect, men han är inte så perfekt ändå..
Efter ett tag berättar Johan för Fanny att han har varit otrogen med en av hennes kompisar Sanna och att det har hänt några gånger. Fanny blir väldigt besviken och söker stöd hos sin so lärare Finn. Han hjälper henne och ger henne lite för mycket stöd som leder till lite annat än just stöd...
Dessutom driker Fannys mamma väldigt mycket, och en dag blir det alldeles för mycket så att hon till sist hamnar på sjukhus.

Den här boken tycker jag var ganska bra för att jag kunde förstå hennes situation och jag levde mig in i den, jag blev frustrerad och arg över vissa grejer i boken men jag tycker att det var det som gjorde boken extra bra.
Boken är skriven av Katarina Von Bredow.

2 kommentarer:

  1. Du skulle varit med på författarbesöket under Litteraturlund-veckan. Katarina von Bredow är väldigt entusiasmerande.

    SvaraRadera
  2. Jag hade inte läst någon bok av henne innan så jag tänkte nog inte så mycket på att gå, men efter att jag läst denna boken så ångrade jag mig..

    SvaraRadera