onsdag 18 november 2009

Längtans rike 2236 m

Författare: Libba Bray

Sista boken i triologin om Gemma och hennes vänner. Nu får man reda på slutet och vad Gemma gör med kraften hon haft sen hennes mamma dog. Och vem kan hon lita på egentligen? Felecity och Ann litar inte lika mycket på henne längre för att Gemma är misstänksam mot Penelope. Och kan hon lite på Kartrik, som varit medlem i Rakshana?

Inte förräns till hälften av boken börjar den bli bra. Den första halvan händer inget nytt och ungefär samma sak händer hela tiden. Väldigt tråkig och jobbig läsning för att huvudpersonen gjorde inte som jag ville och gjorde massa fel (enligt mig). Sen kommer allt på en gång och man kan inte sluta läsa för att det är så spännande. Slutet blev inte alls som jag tänkt mig, vissa saker blev bättre än jag tänkt mig men det är en sak som gjorde mig ledsen, fast alla slut kan inte alltid vara världens lyckliga även ifall det är det jag gillar allra mest!

2 kommentarer:

  1. Jag har blivit sugen på att läsa dessa böcker. Kanske något för jullovet.

    SvaraRadera
  2. Ja Monica gör det! Kanske även något för din dotter.
    Och visst Frida, lyckliga slut gillar vi allra mest.

    SvaraRadera