tisdag 19 januari 2010

När du läser detta, 1190m.

Catherine Cardinal är död. Allting tyder på att det är självmord, men det tror inte kriminalkommissarie John Cardinal, Catherines man.
Catherine hade länge varit deprimerad och varit inlagd på sjukhus ett antal gånger, men John kunde inte tro att hon gjort självmord. Medan John Cardinal försöker hitta sanningen om hans fru tagit självmord eller ej, får de ett annat uppdrag att kolla upp. En flicka som blivit sexuellt utnyttjad i flera år och polisen i Toronto har hittat bilder som förövaren tagit på henne under tiden han höll på med henne. John Cardinal ger inte upp och han fortsätter att arbeta med fallet även fast han egentligen inte får av sin chef.

Den var väldigt spännande och jag tycker att det är synd att det faktiskt händer sådana här saker på riktigt. Jag önskar verkligen inte att det var så. Den var väldigt bra skriven och jag ville läsa den hela tiden, jag ville inte sluta läsa den. Jag tycker att ni ska läsa den, även om ni inte tycker så mycket om böcker om mord och annat "läbbigt" för det är väldigt bra och den får en att tänka lite.
Skriven av Giles Blunt.

1 kommentar:

  1. Spännande och bra att du inte berättar hur det går.

    Man säger "begå självmord" eller "ta sitt liv". Det är vanligt att man, precis som du, blandar ihop fraserna.

    SvaraRadera