fredag 28 augusti 2009

Kort Kjol: 321

Boken handlar om Myran som efter skolavslutningen blir våldtagen av sina killkompisar. Men det är bara början. Myran tror att det var hennes fel eftersom hon hade en så kort kjol. Hon blir rädd för att gå ut, eftersom hon är rädd för att träffa någon av killarna, eller deras föräldrar, så hon snaggar sig, piercar sig och börjar ha på sig stora svarta kläder för att bli så ful som möjligt. Hon beslutar sig för att polisanmäla våldtäkten och snart blir det rättegång. Myran oroar sig för att än en gång behöva möta killarna.

Jag tyckte boken var bra. Den var tyvärr ganska seg i början, men när den kom igång kunde man inte sluta läsa. Det är ganska hemskt att hon tror att det är hennes fel, alla ska ju få ha på sig vad dom vill, utan att bli våldtagna.

2 kommentarer:

  1. Hej Charlotte, före lunch kommenterade jag Emmas inlägg och påstod att hon var den första skribenten på denna blogg. Det var naturligtvis fel, det var ju du som var först. Missade ditt inlägg av någon anledning.

    Kul att du gillade Christina Wahldén bok. Hon har skrivit många fler som finns på bilioteket.

    SvaraRadera
  2. Du läste denna bok väldigt snabbt så jag ser redan fram emot fler bokredovnisnigar från dig. Det är inte så att jag är en kravmaskin men jag vet att du läser en hel del böcker och det är kul att höra vilka som är dina favoriter.

    SvaraRadera